niedziela, 4 sierpnia 2013

Typowo odlotowo

Hejka!

 No tak, dawno mnie tu nie było. :D Przybywam dziś z typowym, brązowym smokey-eye. Niby nuda, banał i "dajcoślepszego", ale jednak zawsze zrobi wrażenie jako odsłona codzienna oraz wizytowa.

 Najpierw przejdę do zdjęć, a potem powiem kilka słów. :)




 Jak pewnie zdążyliście zauważyć, makijaż na jednym oku różni się od tego na drugim - kreską namalowaną eyelinerem. Dlaczego tak zrobiłam? Chciałam pokazać, że w obu odsłonach makijaż wygląda dobrze i przede wszystkim powiększa oko. 

 Tam gdzie widnieje krecha wydaje się jednak, że oko jest "pełniejsze", można by tę wersję wzbogacić jeszcze o odrobinę perłowego cienia i wybrać się na jakieś okazyjne spotkanie.

 Brak kreski spowodował, że oko jest pomalowane nieco lżej, ale makijaż nie stracił funkcji powiększającej.

  •  Dlaczego oczy wydają się powiększone?
  Poprzez nałożenie cienia ciemniejszego ponad załamanie powieki (na zdjęciu kolor niebieski) oczy odbiorcy skupiają się na dolnej powiece oraz właśnie w tamtym miejscu czyli ponad załamaniem (a nie na linii rzęs - kolor żółty).


  Jak widać nie trzeba używać ani sztucznych rzęs ani zabiegów chirurgicznych (:D) aby uzyskać efekt powiększonego oka oraz trzeba dodać, że nie jest to trudne!! :)

  • Dlaczego makijaż dobrze sprawdzi się dla kobiet z blisko osadzonymi oczami?
  Każdy makijaż, w którym zastosowany jest efekt OMBRE (od wew. do zew. kącika oka) będzie sprawiał wrażenie jakby oczy były od siebie oddalone. Istotne jest też jak daleko od zewnętrznego kącika oka "zajedziecie" cieniem. :D Jeśli zakończycie nałożenie najciemniejszego cienia idealnie w miejscu końca oka (różowy) będzie ono wydawało się nieco mniejsze niż gdy nałożycie go kilka milimetrów dalej (zielony).




 Niemniej ważną kwestią pozostają brwi. Jeśli zostają one podkreślone w odpowiedni dla nas kształt również sprawiają, że powierzchnia naszego oka się optycznie powiększa. Dla mnie osobiście idealnym makijażem codziennym (dla leniwych :D) powiększającym oko jest podkreślenie brwi cieniem, namalowanie kreski eyelinerem i pomalowanie rzęs. :)

  • Dlaczego makijaż nada się dla kobiet z opadającą powieką i/lub kącikiem?
  Najpierw czym jest opadająca powieka, a czym opadający kącik. Opadająca powieka to nic innego jak lekki nadmiar skóry nachodzący na załamanie powieki (UWAGA MISTRZ PAINTA nr 1 !). Natomiast opadający kącik jest wtedy gdy kącik zewnętrzny oka jest nieco niżej niż wewnętrzny (UWAGA MISTRZ PAINTA nr 2 !).

Powiększ zdjęcie by przeczytać.

 Grubo się zastanawiałam nad opublikowaniem tych bazgrołów, ale trudno nie każdy jest Picassem. :D

 Makijaż nada się dla opadającej powieki gdy cieniem stworzymy pożądane załamanie powieki jak w przypadku tradycyjnego oka (kolor pomarańczowy)oraz dla opadającego kącika gdy nałożymy więcej ciemnego cienia na końcówce zew. kącika i rozetrzemy go nieco do góry (jeśli wykonamy to samo co jest zaznaczone kolorem pomarańczowym uzyskamy ten efekt).


 Dodatkowo dla opadającego kącika mile widziana jest kreska eyelinerem co jeszcze bardziej wyciągnie oko. A przy opadającej powiece dobrze jest gdy dolna powieka będzie mało podkreślona - da to nam wrażenie podniesienia oka nieco do góry. :)

 To chyba tyle co chciałam Wam przekazać, mam nadzieję, że wytrwaliście do końca, jeśli pojawią się jakieś pytania proszę o komentarze lub wiadomości na fanpage'u! :)


PS. ZAPOMNIAŁAM DODAĆ ! Nie używajcie samej ciemnej kredki na linię wodną oka (+tusz), bo to BARDZO POMNIEJSZA OKO !

Trzymajcie się ciepło! :*

2 komentarze:

  1. Dzięki za ten post, rozjaśnił mi kilka rzeczy, które niby są oczywiste, ale nie dla takiej makijażowej fajtłapy jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło!! :* cieszę się, że komuś przydają się moje wpisy :)

      Usuń